Lumbamed® basic

Lumbamed® basic - Orteza stabilizująca kręgosłup lędźwiowy firmy MEDI

Lumbamed® basic - Orteza stabilizująca kręgosłup lędźwiowy

Wskazania

Do leczenia bólu krzyża, pleców (lumbago) spowodowanego zaburzeniami stawu międzywyrostkowego.
Nieswoiste bóle w okolicy odcinka lędźwiowego kręgosłupa.
Bóle w okolicy odcinka lędźwiowego kręgosłupa spowodowane zużyciem tkanki.
Podrażnienia stawu biodrowo-krzyżowego. Objawy przeciążenia na obszarze pomiędzy odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa
a miednicą. Słabe lub niedostatecznie rozwinięte mięśnie tułowia (plecy, brzuch)
Rozejście spojenia łonowego

Przeciwwskazania

Lumbamed basic to orteza lędźwiowa.

Posiada zintegrowane grzbietowe elementy stabilizujące
Łatwa w użyciu, dzięki zintegrowanym szlufkom na dłonie
Wygodne otwarcie dzięki trójkątnej szlufce na palce
Stabilizująca pleców odbywa się dzięki najwyższej jakości tkaninie kompresyjnej, oddychającej umożliwiającej noszenie
ortezy bez podkoszulki, bezpośrednio na skórze. Produkt ma zastosowanie wyłącznie ortopedyczne w leczeniu dolnej części kręgosłupa.
Stosować tylko na nienaruszoną skórę.

Zalety produktu

Stabilizacja odcinka lędźwiowego i połączenia lędźwiowo-krzyżowego za pomocą czterech zintegrowanych grzbietowych elementów
stabilizujących. Zmniejszenie lordozy odcinka lędźwiowego za pomocą ucisku proprioceptywnego w obszarze brzusznym.

Kolory standardowe: Piaskowy, Srebrny  Odmiany: Kobiety, Mężczyźni

Skład produktu

Poliamide, Poliester, Elastan, Wiskoza

Zalecenia!

Pierwsze zakładanie ortezy powinno odbyć się pod nadzorem wykwalifikowanego personelu specjalistycznego.
Dzięki optymalnemu połączeniu uciskowego materiału i wbudowanych usztywniaczy chroniących plecy pas Lumbamed basic
działa stabilizująco na okolicę lędźwiowego odcinka kręgosłupa oraz obszar graniczący z miednicą nie wpływając negatywnie na siłę mięśni.
Pas poprawia właściwości statyczne kręgosłupa oraz odciąża fragmenty kręgosłupa szczególnie narażone na niekorzystne
oddziaływania łagodząc w ten sposób uczucie bólu.
Maksymalną skuteczność opaski osiągają podczas aktywności fizycznej.
Z zasady możliwe jest noszenie opaski przez cały dzień. Specjalny kształt w obrębie pachwiny (Comfort Zone)
znacznie poprawia prawidłowe i wygodne położenie opaski. Decyzję o czasie noszenia opaski należy jednak
podjąć na podstawie własnych odczuć. Przy przedłużającym się stanie spoczynku stawu
(np. długie siedzenie/prowadzenie pojazdu, sen) należy zdejmować opaskę.
W przypadku wystąpienia nadmiernego bólu lub nieprzyjemnego uczucia podczas noszenia opaski,
proszę ją natychmiast zdjąć i udać się do swojego lekarza lub specjalistycznego sklepu.
Bandaż nadaje się do stosowania w wodzie. Produkt należy dokładnie wypłukać

Instrukcja dotycząca zakładania

Na etykiecie znajdującej się po prawej wewnętrznej stronie zapięcia przedstawiono, jak należy zakładać ortezę.
Wsunąć dłoń w pętlę po lewej wewnętrznej stronie zapięcia. Owinąć bandaż wokół ciała i wsunąć dłoń w zewnętrzną pętlę z prawej strony.
Nałożyć jedną stronę zapięcia na drugą i zapiąć rzep pośrodku. Bandaż jest prawidłowo założony,
jeśli dolna krawędź zapięcia znajduje się tuż powyżej kości łonowej.
Przy zdejmowaniu bandaża pomocna jest mała klapka na palec znajdująca się przy krawędzi prawej strony zamknięcia.
Najlepszą przepuszczalność powietrza w tkaninie Clima Comfort daje noszenie bandaża bezpośrednio na skórze.

Instrukcja prania

Paski z rzepami należy przed praniem zapiąć.
Płyny zmiękczające do płukania, tłuszcze, oleje i maści mogą uszkodzić materiał i zniwelować efekt Clima Comfort.
Resztki detergentu mogą powodować podrażnienia skóry oraz uszkadzać materiał.
Produkt należy prać ręcznie, najlepiej środkiem do mycia marki medi clean, lub w pralce w programie do tkanin
delikatnych w temperaturze 30°C, używając środka do prania tkanin delikatnych bez płynu zmiękczającego.

Suszyć tradycyjnie.