Achimed®

Achimed® - Stabilizator ścięgna Achillesa ze zintegrowaną pelotą silikonową o kształcie anatomicznym, firmy MEDI.

Achimed jest opatrunkiem ścięgna Achillesa. Produkt należy stosować wyłącznie jako zaopatrzenie ortetyczne ścięgna Achillesa
i jedynie na nieuszkodzoną skórę.
Stabilizator ścięgna Achillesa z oddzielnymi podpiętkami, zintegrowaną pelotą silikonową. Bezuciskowa krawędź górna.

Efekt masażu dzięki zintegrowanym pelotom silikonowym -> zmniejszenie obrzęków i krwiaków
Ucisk proprioceptywny → Prowadzenie i stabilizacja stawów
Opcjonalne, wkładane podpiętki zmniejszają bolesny nacisk na ścięgno Achillesa

Dzięki połączeniu dzianiny uciskowej i dwóch wkładek silikonowych Achimed wywołuje efekt masażu, który poprawia ukrwienie,
prowadząc tym samym do szybszej resorpcji obrzęków i krwiaków. Łagodzi także podrażnienia i ból.
Jednocześnie orteza poprawia siłę mięśniową i stabilizację własną organizmu w obrębie stawu skokowego.

Odwiń górną część ortezy aż do nasady wkładki silikonowej na zewnątrz.
Uchwyć ortezę w okolicy środka wkładek silikonowych i naciągnij ją przez stopę aż do prawidłowego ułożenia części piętowej.
Górną część opaski ponownie odgiąć i w razie potrzeby poprawić położenie opaski Opaska jest poprawnie ułożona, jeżeli szew
przebiega przez środek pięty a ścięgno Achillesa znajdzie się w sposób odczuwalny we wgłębieniu peloty.
WAŻNE Kliny piętowe nosić równomiernie ułożone w obu butach, aby zagwarantować tą samą długość nogi.
Po ustąpieniu ostrych dolegliwości należy stosować oba kliny piętowe wymiennie (np. co 3 godziny) według własnego odczucia
lub nie nosić ich, aby powoli przyzwyczaić ścięgno do normalnych obciążeń.
Pierwsze założenie opaski powinno nastąpić po poinstruowaniu pacjenta przez personel specjalistyczny.

Z zasady możliwe jest noszenie ortezy przez cały dzień. Decyzję o tym należy jednak podjąć na podstawie własnych odczuć podczas noszenia.
Przy przedłużającym się stanie spoczynku stawu (np. długie siedzenie/prowadzenie pojazdu, sen) należy zdejmować ortezę.
W przypadku wystąpienia nadmiernego bólu lub nieprzyjemnego uczucia podczas noszenia opaski, proszę ją natychmiast zdjąć i udać się
do swojego lekarza lub specjalistycznego sklepu. Bandaż nadaje się do stosowania w wodzie. Produkt należy dokładnie wypłukać.

Ostre zapalenia i podrażnienia ścięgna Achillesa
Przewlekłe stanu bólowe spowodowane zużyciem ścięgna Achillesa
Podrażnienia po urazach i operacjach w związku z obrzękami i krwiakami
Zapalenie kaletki maziowej w obszarze ścięgna Achillesa

Zaburzenia czucia i dopływu krwi w nogach i stopach, np. w przypadku cukrzycy
Zaburzenia odpływu limfy – również niejednoznaczne obrzmienie tkanek miękkich przy okolicy zastosowania opaski

Kolory standardowe: Piaskowy Szary
Skład produktu: Poliamid, Poliester, Elastan
Rozmiar:

Płyny do płukania tkanin, smary, oleje, lotony, maści i resztki mydła mogą uszkodzić materiał, zaburzyć efekt Clima Comfort i wywołać
podrażnienia skóry. Produkt należy prać ręcznie, najlepiej środkiem do mycia marki medi clean, lub w pralce w programie do tkanin
delikatnych w temperaturze 30°C, używając środka do prania tkanin delikatnych bez płynu zmiękczającego.
Suszyć na powietrzu.